«Για τους τραπεζίτες δεν κάνουμε θυσίες κάτω τα χέρια απ´τις συγκοινωνίες»

Επικεφαλής της πορείας, που ξεκίνησε από την πλατεία Δημαρχείου για να καταλήξει στο υπουργείο Οικονομικών, μπήκε το μπλοκ της ΠΟΣ καθώς ο ΟΣΕ είναι πρώτος στο στόχαστρο της κυβέρνησης. Οι σιδηροδρομικοί, φορώντας πορτοκαλί καπέλα που έγραφαν «Ο ΟΣΕ δεν Πωλείται» και μπλουζάκια με το σύνθημα «τα τρένα ανήκουν στο λαό και όχι στο κεφάλαιο το ιδιωτικό», είχαν την πιο μαζική και μαχητική παρουσία. Ακολουθούσαν με τα πανό τους οι εργαζόμενοι των μπλε λεωφορείων και του ΗΣΑΠ. Ενώ οι εργαζόμενοι του Μετρό διαδήλωσαν με το μπλοκ της Επιτροπής Αλληλεγγύης Συνδικαλιστών και Συνδικάτων φωνάζοντας «Οχι απολύσεις στο μετρό, οι συγκοινωνίες ανήκουν στο λαό».

«Να φύγουν»

Η οργή για την κυβέρνηση Παπανδρέου και τις επιθέσεις της τόσο στις συγκοινωνίες όσο και συνολικά στους εργαζόμενους ξεχείλιζε. «Θα λογοδοτήσουν στον ελληνικό λαό», φώναζε από την ντουντούκα ένας εργαζόμενος του ΟΣΕ, «Αν είναι να διαλυθεί το δημόσιο, να διαλυθεί η κυβέρνηση. Να πάει από εκεί που ήρθε». Η Ιωάννα Τσάλτα, κρατώντας το πανό της ΠΟΣ, μας είπε: «Χρειάζεται να φύγουν βράδυ μαζί με όλα αυτά που θέλουν να κάνουν. Αν ο πρωθυπουργός θέλει να σώσει τη χώρα, ας δώσει πρώτα τη δική του περιουσία στους εργαζόμενους. Προσωπικά παίρνω 400 ευρώ το μήνα. Ας μας πουν ποιος ζει με τόσα. Πρέπει να ξεσηκωθεί ο λαός».

«Απεργούμε σήμερα για το δόκιμο προσωπικό μας και για τις περικοπές που έχουν γίνει άδικα στους μισθούς μας», μας είπε ο Μάνθος Τσακός, αναπληρωτής γραμματέας στο επιχειρησιακό σωματείο ΣΕΛΜΑ, «Διεκδικούμε να κρατηθεί όλο το δόκιμο προσωπικό στο μετρό. Η εταιρία κλήθηκε να κάνει προσλήψεις, να εκπαιδεύσει το νέο προσωπικό και μετά να το βάλει να εργαστεί. Αυτή τη στιγμή το προσωπικό, 286 άτομα συνολικά, εκπαιδεύτηκε, εργάστηκε από μία-δύο μέρες έως έξι μήνες και τώρα απολύεται. Σχεδόν κάθε μέρα είμαστε στα δικαστήρια για ασφαλιστικά μέτρα. Ο συντονισμός μεταξύ των συγκοινωνιών πάντα υπήρχε, απλά δεν τον είχαμε εκμεταλλευτεί. Τώρα τα πράγματα τον επιβάλλουν. Ενάντια στο σχέδιο δράσης της κυβέρνησης και του υπουργείου Μεταφορών, πρέπει να κρατήσουμε τις αστικές συγκοινωνίες για τους πολίτες και όχι να υπηρετούν το ιδιωτικό κεφάλαιο και αυτές».

Η συντονισμένη απεργιακή κινητοποίηση των συνδικάτων των συγκοινωνιών άνοιξε με τον καλύτερο τρόπο τους αγώνες του φθινοπώρου, δείχνοντας στην κυβέρνηση ότι τα σχέδιά της για ιδιωτικοποίηση των μέσων μαζικής μεταφοράς δε θα περάσουν. Η συμμαχία των εργαζόμενων στις συγκοινωνίες πρέπει να συνεχιστεί, ειδικά τώρα που σχεδιάζεται η διάλυση του ΟΣΕ, με προσανατολισμό την κοινή απεργία διαρκείας. Ενα τέτοιο κοινό απεργιακό μέτωπο θα βάλει οριστική ταφόπλακα στα νομοσχέδια της κυβέρνησης και της τρόικας.