«Θέλουν να δημιουργήσουν καρτέλ»

Την Δευτέρα 13/9 έγιναν πορείες στην Θεσσαλονίκη, την Λάρισα και τον Βόλο, ενώ το ίδιο βράδυ -και μετά την άρνηση της κυβέρνησης να συζητήσει- σε νέα Γενική Συνέλευση ανανεώθηκε με πλήρη ομοφωνία η απόφαση για συνέχιση της απεργίας διαρκείας μέχρι τέλους.

«Η κυβέρνηση θέλει να αποδείξει πως μπορεί να κάνει ό, τι θέλει χωρίς να ρωτάει κανένα. Εμείς θα της αποδείξουμε το αντίθετο», τόνισε μιλώντας στην Ε.Α. ο Γραμματέας του Σωματείου Οδηγών Διεθνών Μεταφορών Γιάννης Γεωργακάς. «Η επίταξη κατ´ αρχήν είναι αντισυνταγματική και κατά δεύτερον δεν μπορεί να λειτουργήσει στην πράξη. Όμως το σημαντικότερο απ´ όλα δεν είναι αυτό.

Είναι η κοροϊδία της ίδιας της κυβέρνησης και του πρωθυπουργού προσωπικά. Δεν μπορεί κανείς να τους έχει εμπιστοσύνη. Την μια μέρα λένε αυτό και την άλλη μέρα λένε το άλλο. Για δυο μήνες συζητάγαμε το νομοσχέδιο και είχαμε καταλήξει σε κάποια σημεία και έρχονται μέσα στο κατακαλόκαιρο να καταθέσουν ένα εντελώς διαφορετικό σχέδιο νόμου. Είναι ψεύτες.

Και είναι ψεύτες επίσης όταν ρίχνουν λάσπη σχετικά με τις τιμές των μεταφορών. Λένε ότι μια μεταφορά από την Αθήνα στην Θεσσαλονίκη αξίζει 1.000 ευρώ. Μπορεί να είναι και αλήθεια, όμως στα φορτηγά πηγαίνει μόνο το 50% αυτών των χρημάτων. Τα υπόλοιπα πηγαίνουν στους μεσάζοντες. Εταιρίες Logistics και τα διάφορα πρακτορεία μεταφορών. Αυτούς δηλαδή που θέλει να βάλει στο παιχνίδι των μεταφορών η κυβέρνηση. Το νέο νομοσχέδιο θέλει να μετατρέψει όλα τα φυσικά πρόσωπα σε Α.Ε. Μέσα στα επόμενα δυο χρόνια θα πρέπει να μετατραπούμε σε μεγάλες εταιρίες με αποθήκες και εγκαταστάσεις. Αλλιώς μας αφαιρούν το δικαίωμα στη δουλειά.

Ο νόμος για την «ψευτο»απελευθέρωση (γιατί η αγορά των μεταφορών είναι πλήρως απελευθερωμένη, αφού η οποιαδήποτε εταιρία από όπου και αν είναι μπορεί να δραστηριοποιηθεί στην Ελλάδα) θέλει να εξαφανίσει όλους τους μικροϊδιοκτήτες και στη θέση τους να φέρει εταιρίες κολοσσούς και ευρωπαϊκές πολυεθνικές. Όμως με αυτό τον τρόπο ξέρουμε τι θα συμβεί. Θα αυξηθεί το κόστος και θα δημιουργηθούν τα γνωστά καρτέλ που λυμαίνονται τις αγορές διεθνώς (η Ελλάδα είναι από τις πιο φτηνές χώρες στην Ευρώπη στις τιμές των μεταφορών). Εμείς δεν είμαστε διατεθειμένοι να δεχτούμε τέτοια πράγματα. Άλλωστε δεν έχουμε καμιά άλλη δυνατότητα. Αν περάσει αυτός ο νόμος σημαίνει ότι χάνουμε τις περιουσίες μας και τις δουλειές μας. Ο αγώνας είναι μονόδρομος, Ή αυτοί ή εμείς».